Cintaku tertinggal...

14 June 2010

Pernah tak rasa kat dalam dada macam ade sesuatu? nak kata senak tak senak, rasa cam ada ruang kosong cam, sesuatu tertinggal! rasa tak lengkap... tak sempurna...rasa macam orang sedang bercinta...
Teringat ingat...terbayang bayang...nampak senyumannya...terdengar tawa nya...terasa nak sentiasa dekat dengan dia...sentiasa nak bersama....berkepit...hmm

Rasa ekslusif ni aku pernah rasa dulu sepanjang zaman bercinta, masuk ke alam perkahwinan...dan kali ni...alam ibu...

Pagi ni, hati ini, jiwa ini tidak lengkap...kalau kek tu bulat, dia tak cukup bulat...umpama ada bahagian yang telah di gigit...menjadikan bentuknya tak bulat sempurna...

Sepanjang perjalanan ke office ditemani Sinar.fm tetap tidak dapat menghilangkan rasa itu...

Huh...

Sayu muncul di hujung hati.

Masih tidur kah dia? Dah jaga ke?
Jangan la dia jalan-jalan dlm rumah...jangan la dia capai ape ape yang merbahaya....huh

Zara...ummi miss you. Sorry tadi ummi tak hantar Zara ke rumah ibu, sian dia masih demam. Ayah pun kesian...sian ummi tengok...tidur ternganga mulut...mesti ayah letih byk buat kerja...badan pun sakit-sakit...hmm

Masa ummi solat subuh tadi, ummi ingat nak beri ubat demam kat Zara. Sekali ummi dengar Zara gelak..gelak kuat seronok terkekeh kekeh, ni mesti dia mimpi main tisu terbang dengan ayah petang tadi...main buat sampah terbang. Dia mmg gelak seronok sgt. Sampai terbawak dalam mimpi...

Ummi melangkah keluar rumah dengan rasa berat...especially bila nampak Zara dah terjaga...dia renung ummi...tapi ummi tak agah dia pun...ummi nak Zara tidur balik..sian dia letih...ummi dah cium dah usap dah belai rambut dan tangan dia sebelum ummi ke pintu tadi...hmmm....dia comel sangat...baik aje.

Berat nya rasa hati ini meninggal kan dua kekasih hati...yang belum mandi...masih diulit mimpi...


5 Comments for this entry:

biynio said...

Zara demam lg ke zu?

Cik Benang said...

So suwit...

kuehbangkit said...

Hawa: Haah, dia demam lagi, Pagi td bawak g klinik lg, sbb ubat dia dah habis...

Chi B: tang mana yang suwit tuh? heheh tq ler

Delima Merah said...

menitik airmata membacanya,hati ibu memang begitu,selalu rasa sesal dan sedih

kuehbangkit said...

Mak: haah kan, itu la naluri yg ditambah utk setiap ibu kan

Enjoy