Rumah Banjir??!!

17 November 2008

~
Tadi on the way balik keje dgn hubby, tetiba ada mesej masuk ke henpon dia.

"Sape last basuh kain?rumah dan banjir!dah tau tak de org kat rumah, gatal basuh kain buat ape?"

Terus kami berdua berpandangan sesama sendiri...
Ah sudah...aku kah itu yg terakhir membasuh kain? Mati lorr!!!! dah la rumah orang ni...pakai harta orang...mak!!!...
Kalo tak silap, last aku basuh kain pun hari sabtu, tu pun bukan baju harian, tapi kain lap dapur...seingat aku kain tu pun dah jemur...aku rasa aku tak lupa ingatan...kot kot aku ngigau basuh kain dalam tido ke..arkk!! habis la....harus lah aku tak kan sentuh mesin basuh tu sebulan...
Abg plak cool je...aku ni dah pucat lesi...
Sudah ...jiwa kacau....kepala risau...cacho di buatnye....otak aku rasa panas...tak keruan rasanye...
Aku jadi bertambah takut bila dah nak dekat dgn rumah...ketakutan tu mengalah kan nak nunggu result SPM je...haaaaa....takot...jangan lah aku yg last basuh kain itu....jgn lah aku yg membanjirkan rumah..ngape paip tu membanjirkan diri plak...ngape ngapeeee????

Ah, kereta dah sampai tempat parking....jantung aku laju dup dap dup dap...rasa nak nangis je...andai betul lah aku yg terakhir...pastilah aku pulang ke rumah lama aku...aku lebih rela membasuh sebaldi kain dgn tangan drpd menghancorkan harta bende org...owh...maafkan aku...maafkan lah....

Pintu rumah dah dibuka....hadus...napa dia cepat sgt bukak pintu...aku tak sempat selawat nabi lagi ni...

"hah, dah tengok dah sape punye kain dalam mesin?"
"hahahah"
"gelak pulak, aku dgn zue tak basuh kain pun semlm"
"hik hik hik"
"woi, sape punye baju yg ade dlm mesin basuh?dah tengok ke belum?"
"Yang! dia yang last pakai, aku yang ngoko nengok dapur dah banjir"
"kamu le!tak tutup paip, kata aku pulak!"
"hik hik hik"

Aku memang tak berapa paham...derang ni marah ke buat lawak?hadus...buat penat aku je merisaukan diri. Buang karan aje. Tinggi darah aku naik tadi. Sakit urat otak aku menahan rasa risau yang teramat tadi...

"Dah...jgn fikir dah...lapo ni, cepat solat, lepas ni kita kuar...MAKAN!"
"Okay!"

0 Comments for this entry:

Enjoy