Alhamdulillah, its positive!

30 November 2008

~
Balik dari Nilai semua dah jelepek. Tapi anak-anak buah semua excited nak g mandi kolam renang kat bawah rumah ni. Mak mertua sibuk di dapur. Dia bawakan daging rusa dari kampung niat nak masak kari kat KL ni (aritu masa kawin Meor, aku tanye mak mertua sedap ke daging rusa?, terus mak mertua rasa aku ni dah ada isi)...

Masa semua orang sibuk-sibuk nyiapkan anak masing-masing yg baru sudah mandi kolam, aku dan abg keluar g klinik. Kak Long ada tanye nak ke mana? aku kata nak ke kedai...ish mulut ni...tak sempat aku nak stop dah berdalih...bukan nipu.

Sampai di klinik (aku pernah pegi bulan 10 aritu, masa tu ada sikit bleeding) dan tiba turn aku, aku pun masuk...abg mula nye kata tak nak masuk, tapi dia follow kemudian

doc: ye mana sakit?
me: sakit? tak de sakit. eh ada-ada, sy sakit blkg dan perut cam cramp sikit...
doc: last month you ada jumpa pakar tak?
me: tak, sebab susah nak ambik cuti...
doc: ok, sekarang ada datang kotor tak?
me: sy dah missed 3 hari, semlm sy ada buat HPT and its +ve, but i dont know how accurate that brand so i do again this morning, and its still +ve.
doc: so u nak buat pengesahan ye? u ambil botol ni dan tadah air kencing. nanti letak kan di dispensary.
me: ok

3 minit lepas tu

doc: ye, betul its positive. ni first baby ke?
me & abg: yer!
doc: ni mesti kena jaga betul-betul, jgn makan yg tajam2, air gas jgn minum. jgn angkat benda berat, kalau boleh jgn byk bergerak ye, tahniah.

Doc nak beri aku vitamin, tp aku tanya what type of vitamin, dia kata acid folic, so i said i ada byk kat rumah, is it ok to take that one? and he said all folic acid are the same. So dia beri aku ubat sapu since aku sakit belakang cam urat tegang. Cost me only RM27.

Alhamdulillah, ya Allah, aku bersyukur atas segala kurniaan mu. Berikan kami perlindungan, kekuatan dan keselamatan selamanya Amin.

4 Comments for this entry:

Lin said...

alhamdulillah...Tahniah...
jgn lupo yo dik jaga diri bebaik yer...and the baby yg kat dlm tu...jaga mkn dan minum dan jaga akhlak sebagai ibubapa,byk kan baca al-quran, dan paling penting doa bebyk semoga Allah mudahkan utk bersalin nanti...akak doakan semoga zurru diberikan perlindungan dan kesihatan yg baik...
mcm mana perasaan anda sekarang ini bila dah tahu nak jadi bakal ummi, mak, aatau mama nanti...hehhehe...

from:
lin
abu dhabi,uae

kuehbangkit said...

kak alin, time kasih atas nasihat yg berguna tu, insyaAllah sy akan jaga baik2.
perasaan, rasa bersyukur sangat-sangat, terharu dgn kebesaranNya. tak tau lagi nanti nak panggil ape...tgk dulu. kak alin bila blk mesia?

3cats said...

Tahniah!..:D

Lin said...

dik, akak akan balik khamis nei satu family...abg cuti dlm 2mg jer...planning nak ker bangkok cancel...sbb huru-hara disana...raya kat n9...pas tu balik ker rumah mak mertuo ku...dan jln ker terengganu...kalau ader rezeki kita jumpa yer...akak tak berapa sihat skrg nei...tambah pulak nei mula winter...akak dah ler tak suko sejuk....tu yg tak sabar nak balik...dok beijing pun nak nangis sejuk punyer pasal...nasib tak pi maso salji turun...beko akak agaknyo...ok yer...take care...wassalam...

Enjoy