Jadi Pengapit?!

03 November 2008

~
Ape? jadi pengapit? Alahai, sejak dari akil baligh sampai la dah kawin, mana la aku penah jadi pengapit. Ni la first time aku diminta untuk jadi pengapit utk majlis perkahwinan member aku.


Kurt: Akum Zurru, aku nak mintak tolong ni...
Aku : Ha pengantin baru, tolong ape nye?
Kurt: Ko dtg tak kenduri aku kat Ipoh?
Aku : InsyaAllah, Zul kata nak g, ngape?
Kurt: Ha, elok sgt la tu...nak mintak tolong korang ni
Aku : tolong ape nye ni?
Kurt: tolong jadi Pengapit kitaorg boleh?
Aku : Ape?? ish, kita tak cun la...cari la yg cun!
Kurt:(aku dgr suara Am kat blkg) ko Comel!
Aku : comel ke? wakaka...ni kena tanye Zul dulu ni...
Kurt: tak pe...biar aku call Zul, bg aku no dia
Aku : ha, hang call la dia...kita rasa cam dia tu tak ndak kot ..hihi...hang call la
Kurt: ok, aku call, nanti aku call ko balik, thanks!
Hai, terus kebas kepala otak aku. Hubby aku tu nak jadi pengapit? dia bende bende perkara expose expose ni mana la dia bekenan...nak kena tangkap gambo lagi...nak kena control macho...ish...aku rasa tak de nyer abg setuju...
Aku try call abg, engage! Adois, takut plak aku kalo abg marah aku, memandai je suh Kurt call dia....mak!
Truutt...truutt...
Kurt: Akum Zurru..
Aku : W'salam...dah call Zul dah?
Kurt: Dah...
Aku : dia mesti tak nak kan?
Kurt: dia kata OK! eh hang tau ke umah aku, Zul kate hang tau
Aku : dekat umah Ning kan?
Kurt: Tak dkt sgt, tp jln masuk yg sama.
Aku : baju color ape?
Kurt: Ungu songket, korang pakai la baju ape yg ade.tak payah la beli baru.
Aku : OK, ala Kurt...takut la!
Ni la hasilnya pengapitan kitaorg khas buat Kurt & Am...(1/11/2008)



Peh ni dah susah nak jumpa dah...dah dok jauh kan. Tp nanti kot Zul ade outstation ke sana, kita leh jumpa lagi. Semoga korang bahagia selama-lamanya...Amin

3 Comments for this entry:

remlee said...

salam..
aii..dah jadi pengantin pun kena jadi pengapit pengantin..hehehe..
bertambah2 serilah pengantinnya yak zul dan zuru..
anyway..semoga berbahagia selamanya..
kenduri aku jgn tak dtg lak mie..
boleh jadi pengapit aku lagi ni..
hehehehe..

Dr Innovation said...

banyak la ko jadi pengapit lagi, siot jer.....

kuehbangkit said...

en ramli nak kawin?bila ni?insyaAllah kitaorg dtg. tp utk jadi pengapit cam idok le gayanye...udah le sekali tu..hehe

Enjoy