Urusan Risikan

14 January 2008

~
Identiti: Keme
Isu: peRisikan 130108
Masa: 10 pagi

Intro

~Shhhhhhh.....misi perisikan?
Yer, rahsia!
~Berapa orang perisik tu?
Ada 3...
~Apa yang deme nak?

Scene:Tirai di buka, kedengaran bunyi gelak ketawa dan lagaan piring dan cawan...lalu

Bismillahhirrahmanirrahim,assalamualaikum wbt...
Bagi pihak keluarga saya, ribuan terima kasih diucapkan atas sambutan kalian semua pada pihak kami. kedatangan kami adalah untuk langsungkan hajat...eh, mane ke kotah nye...ni he

Jangan dimakan ikan besisek
Mari dimasak dalam belange
Kami datang ingin merisek
Adakah bunge telah berpunye...

Scene:Tetamu kagum, lalu terhamburlah tawa suka pihak keluarga...lalu

Ai mak, keme idok pulok sedie kan pantun. Saye ni pangkat pok sedaghe tuan ghumah ni, di beri tawaran dan amanah mewakilkan majlis kite hari nie, ate gini le, ndak kata idok berpunye, ate saye pun tak berani nak menjawabnye, pasai ape, ate deme sendighi udoh sama-sama tau.

Scene: Tetamu ketawa
Bile di tanye udoh lame kenal, ye katenye, ate tahu ke bertunang ke kawin nye ke tahu ke?tahu katenye...jadi begini le, memang setiap lelaki dan pompuan telah di tentukan jodohnye dan pesan rasulullah saw agar menjaga ukhuwwah keluarga. Saya pun ade meghisek juge budak lelaki, dengo nye keluarge budak lelaki ni hebat-hebat belake, doktor ade, pensyaroh ade, engineer ada, 6 ke 7 ke adik beradik nye semua hebat-hebat belake. Jadi, yang kami ghisau nye, gini le, keluarga budok pompuan ni de 3 beradik, yang soghang tu sekoloh lagi, yang soghang lagi tu tak de le ape sangat koje biase aje...

Pihak sana: he ate?...

Jadi saye ade le bertanye pada budok lelaki kelmarin, kamu sanggup ke teghime keluarga budok pompuan ni?katenye sanggup.
Ate, saye ni bersyukur le kerane ade oghang bekenankan kami yang ghupe ini..

Pihak sana: saya memang bekenan...

Jadi, pihak kami ni berbesar hati le menerima...

Scene: Tetamu ketawa semula, pihak sana menyambung bicara...

Ate kalo udoh ade beteman, ini sambung nye

Datang kami membawa hajat
ingin memetik bunge di taman
kalau bunga boleh di pikat
mohon lah kami mencari teman

anak muda menanggung rindu
adat muda menanggung ragam
kalau jodoh deme begitu
alangkah bertuah yang empunye badan...

Scene: Hadirin ketawa semula sambil cuit mencuit, cubit menyubit orang di sebelah...



6 Comments for this entry:

Hana-Ni-Mo-Nai2 said...

len macam je perisikan kali ni?
saper punya la ye..
muahahahah

nurqushila said...

Eh..kena risik ker?
Ejen 016 Digi eh???
Habis la...uhuu...kena risik....
lepas risik..tuna....
lepas tuna... "kaw.....in"
jgn ajak kawan yg tak faham tanggungjawab sudah..kui..kui...

kuehbangkit said...

hana:-wanita ini yg dirisiki, malu la i!

qushi:-Qushi,a'ah tu la, nak prepare betunang ni,nak siap umah,byk keje lagi tak siap...

Ceera said...

tahniah korang, kawin bulan 5 kan...

kuki said...

..."bila mosim doghoyan..."..

kuki said...

ate...mike masuk CIA ke KGB? ate kome nak kene pegi merisik kat ner? waa.. terrer la assignment mike ye..? ala-ala Jennifer Gardener gitu..

Enjoy