Sahur hari ke 10

20 August 2010

Mlm tadi kul 12.30 ummi dah start memasak menu yang sedap sedap, dengan penuh kasih sayang. untuk santapan sahur nanti.

Menu sup bebola ayam + bunga kobis yang berkhasiat,
Sosej masak pedas bersos...YUMMY

Rasenye??

MARVELLOUS !! SEDAP..tak pe..sahur kang kita makan, bisik hati ummi.

Elok je tutup api dapur...kedengaran Zara menghuwaaaa huwaaa kan diri dr bilik. Jam dah kul 2.00am (bukan masak nye yg lama, ngemas itu ini begitu begini yg menjadikan lama).

Ummi pun cuba pujuk dan tidokan Zara semula...

Sudahnya...smpi kul 4.00pg baru la Zara nak tido...

Ummi tak mo tido sebab sikit lagi dah nak sahur...tetapi...

KENAPA UMMI TERTIDO JUGAK? WHY?WHY?

Tak pe...

Ummi bangun kul 5.30am...walaupun dah nak imsak...tapi tak pe..ni kecemasan.

Lekas2 ummi cedok nasi lauk pauk semua dlm pinggan utk ayah dan ummi.

Lekas2 ummi gerak ayah yg liat nak bangun tu...

Tak bangun jugak si ayah ni...

Jadi ummi pun suap utk diri sendiri dulu...baru 1 suap...dah rase bersalah sbb ayah still x bangun lagi..

Ummi gerak ayah smpi bangun...bila dah bangun... ummi lekas lekas menyua mulut dgn nasi...
belum pun sempat masuk ke mulut...ayah bersuara..

"Ummi...ni kul 5.30 ke kul 6.30?"
"5.30 la...cepat la makan..kang tak sempat!"
"masalahnye...jam tu dah 6.30...bukan 5.30"
"ha??" sambil ummi memisat misat mata merenung jam dinding...

WHATTTT???

Nape jam tu dah pukul 6.30? ummi lom makan lagi...sob sob...tak merasa la masakan yang MARVELLOUS tu...

p/s: kenape ayah tengok jam tu? makan aje laa....haiyaaa, sesungguhnya, Allah itu pemberi rezki..


6 Comments for this entry:

Kancilbiru said...

heheehe..so puasa ke tak ni? tettt!!!

kuehbangkit said...

kui kui kui...walopun iman ku senipis kulit bawang..tetapi..puasa harus diteruskan jua...hehehe

Manja@yah said...

Huwaa...........x dapat am..am...

kuehbangkit said...

sorry ye ling :wink: :wink:

Benang Emas said...

LOL! Lawak lah u ols. Masak gile awal utk sahur! Last2, ado? Non ado u ols! Sabar je la. Hurm.. nak rasalah menu u ols tu. Betul ke sedap nii...

Delima Merah said...

Samalah,kami pun bangun 6.30.Tak makan langsunglah,ucu ayahngah suma merungut....hairan pulak.

Enjoy