EBM yang dibuang

19 September 2010

Sedih nye rasa, kesemua yang diatas ni dibuang begitu saja setelah lebih 6 bulan tersimpan dalam keadaan sejuk beku di dlm freezer. Hasil penat lelah dan segala kegigihan memerah di office tidak diberi atau sebenarnya tak diminum oleh Zara.

Sejak dia refuse botol susu masa umur 7 bulan, dan gigi pulak nak tumbuh masa tu, Zara tak nak langsung menjamah EBM (susu ibu). Dia hanya nak yang fresh dari 'ladang'. Balik aje dari kerja, Zara pasti menerkam 'ladang' itu.

Kesudahannya, EBM itu terperuk tersimpan dlm freezer sampai nak letak ayam daing pun dah tak muat, sebabnya sayang nak buang susu badan yang sangat berharga itu. Tak dapat dibeli di pasar beb, harus punya minda yang concentrate nak kan susu produce banyak, masa yang banyak juga diperlukan untuk memerah hasil 'ladang' itu.

Namun...setelah hampir 7 bulan menyimpannya, dan mungkin sudah tidak elok utk diberi kepada anak perempuan ku, jadi...ummi membuang nya dengan penuh kehormatan...

Semoga, untuk anak-anak ummi yang seterusnya nanti, susu ummi akan terus cukup utk 2 tahun usia mereka. Amin.


1 Comments for this entry:

Delima Merah said...

Terkilan juga rasanya,sbb jarang susu di buang begitu saja banyak pulak tu,lebih rasa sedihnya lg, si Zara, kesian dia terpaksa tunggu Umminya balik baru minum susu.semoga yg di buang tidak mnjadi apa2 masaalah di kmdian hari dan Zara pun Sihat walafiat.kita berserah saja pada allah ,dia maha mngetahui.Sedih ni....

Enjoy