belajar tinggi-tinggi untuk ...?

11 July 2007

~

Aku study dulu amik information system, amik degree hons 4 thn ikut schedule,

habis study kerja call centre...1st 2 years bertahan kat Jaring...walopun pun 2 thn tapi aku seronok kat situ sebab environment dan member² yang happening. Rasa cam keluarga je.

Lepas tu selepas ade rumors yg tak secure kami dgr dr pihak mgmt,jadi ramai la yang pakat benti kerja dan cari kerja lain termasuk lah aku...jadi skrg aku di bidang lain...banking field. Not related at all dgn IT..langsung tak de...
Since bidang lain aku try absorb banking enviroment. Nyata memang environment dia berbeza, serius all the time, mengira aje kerja nye, dan semua mestilah meletak kan nama bank ini di dalam hati...semua mesti sayang bank ini sehingga apa-apa saja yang diminta oleh pihak atasan akan dituruti sepenuh ikhlas di jiwa setiap warga kerja.

(kalau lah korang faham maksud aku...)

Carpet kami diimport khas dari USA,disebabkan itu kami tak leh mkn event biskut reason nye..nanti the crump jatuh semut mai. Ok lah...paling worse bila cafe kami tidak dibenarkan memasak. Hanya boleh menjual makanan yang sudah siap di masak di luar dan di bawa masuk ke cafe kami secara buffet. Jadi tak byk choice makanan. Disebabkan kekangan itu, maka pengurusan cafe yg dpt tender tu cas mahal utk makanan yg derang dah masak kat restoran derang dan kos membawa makanan ke cafe kami. Reason tak bleh masak ialah, bangunan kami bangunan baru yang berusia 4 thn, mgmt mahu menjaga kualiti bangunan ini, risau sekiranya ada tikus, lipas, cencorot dan yang sekutu dgn nya datang ke cafe kami. Aku sungguh gembira mendengar alasan itu..(owh,andai nya korang faham..)

Last week 1 teammate aku di beri pilihan untuk berhenti atau di berhentikan. Jadi untuk elak rekod tak baik dlm bank ini maka rakan aku memilih untuk berhenti. Setelah di tanya kenapa mgmt berbuat demikian, beliau berkata, kerana bulan lepas dia admitted hospital untuk operation mata dan ditahan di wad selama 2 minggu.
Oleh kerana dia contract staff jadi tak de la cuti extra sekiranya admitted. Jadi mc lah dia sepanjang 2 minggu itu.
Pihak mgmt takmo menanggung sebarang charge.
Dia nih dah 3 thn dgn bank ni still under contract lagi...akhirnya penantian dia memang tak berbaloi sebab kene benti.

Sebelum dia ade sorang lagi ni,ex steward, dia baru je keje bodang nih, tambah plak dia berulang dr negeri 9 naik moto. Sepanjang keje sini byk kali la tayar moto dia pancit and pecahtgh jln...finally he's been terminated with immediate effect...kejam...sian tgk dia...sian gile...

Lagi hari biru bila hari hari kerja dgn niat nak membantu customer tetapi di maki maki di bentak bentak...ape kau ingat aku ni kuli?hah?buruh paksa hah?aku bukan low class okay! aku degree holder!

Jiwa aku dah meronta-ronta kat sini sebab aku tak tahan tengok nombor,setiap hari sepanjang masa ngadap nombor. Disamping customer yang tak paham bahasa, dia je yang betul, dgn memaki maki nih!
jadi tajuk blog hari ni ialah "Belajar tinggi-tinggi untuk di maki"

aku masih marah!!
aku stress....ade kerja kosong tak??

1 Comments for this entry:

Ceera said...

kesian zue, tahan la skit.. takpon cepat2 carik kerja lain...

Enjoy